DIFOL

Knjigovodstvena podrska

Oglašavanje lažnih sniženja prekršajno kažnjivo

Posted by Aleksandra na septembar 6, 2012

Jednoj od najvećih trgovačkih prevara – lažnim sniženjima, moglo bi se stati u kraj. Barem tako najavljuje Tržišna inspekcija koja je započela kontrolu verodostojnosti oglasnih poruka za avgustovska i septembarska sniženja cena.
Kako kažu u Ministarstvu spoljne i unutrašnje trgovine, snimanje prodavnica trajaće do kraja septembra, a poseban naglasak biće na proveri da li se zaista radi o rasprodajama školskog pribora i opreme za školu. „Uočeni problemi na terenu, kao i informacije dobijene od građana, ukazuju na to da pojedini privredni subjekti zloupotrebljavaju oglasne poruke (oglašavanje rasprodaja, sniženja i drugih prodajnih podsticaja) samo u cilju povećanja prometa, a ne zato što sniženje zaista postoji”, navedeno je u saopštenju ovog ministastva.
Naime, najčešće trgovci istaknu procenat popusta, ali ne u odnosu na prethodnu važeću cenu, već u odnosu na osnovnu cenu kojom je taj artikal bio primljen u maloprodaju i tako potrošače dovode u zabludu, kazao je načelnik odeljenja za Opšti nadzor Ministarstva trgovine Goran Macura. Uočeno je, dodao je, da trgovci odmah po prijemu robe u maloprodaju istaknu oglas za sniženje, a da se realno ne radi o popustu, već o stvarnoj ceni koja bi trebalo da bude istaknuta s obzirom na to da je isticanjem prve cene trgovac nerealno ukalkulisao svoju maržu koju naknadno spusti. Tako se stvara privid da je reč o sniženoj ceni, objasnio je Macura.
Ministarstvo, inače, upozorava da je to protivno odredbama i Zakona o trgovini i Zakona o zaštiti potrošača i Zakona o oglašavanju i što svakako ima negativne posledice za potrošače i konkurenciju na tržištu. U svim slučajevima u kojima se utvrdi neistinita, nepotpuna ili „prevarna” oglasna poruka, kojom se potrošač dovodi u zabludu, inspektor će zabraniti takvo oglašavanje (što podrazumeva uklanjanje oglasne poruke sa izloga ili prodajnog mesta, zabranu daljeg distribuiranja neistinitog reklamanog materijala). Inspektor će naložiti i usaglašavanje oglasne poruke sa zakonskim odredbama (procenat sniženja, vrsta robe na koju se odnosi sniženje, period trajanja sniženja) i podneti zahtev za pokretanje prekršajnog postupka. Kontrole su već počele u sedištima velikih trgovinskih lanaca, prodavnicama za školski pribor i opremu za đake, kao i u specijalizovanim prodavnicama odeće i obuće i obuhvatiće čitavu teritoriju Republike Srbije. O rezultatima javnost će biti blagovremeno obaveštena, navodi se u saopštenju Ministarstva.
U Nacionalnoj organizaciji potrošača (NOPS) kažu da upravo u ovo doba godine imaju najviše žalbi potrošača zbog lažnih sniženja. Inače, postoje tri načina na koja trgovci varaju kada oglašavaju popuste. – Prvi vid prevara je sa visinom sniženja, odnosno to da li je nešto zaista sniženo 70 odsto ili nije. Drugi problem sa akcijama i sniženjima jesu male količine robe. Neretko se desi da se ono što je na sniženju rasproda veoma brzo, i to zato što trgovac nije obezbedio dovoljne količine – kaže predsednik NOPS-a Goran Papović koji kao treći problem navodi „stalne akcije„. Jer, ako na radnji piše da je stalno sniženje od 50 odsto, koja je to onda cena snižena upola.
Integralni tekst preuzet sa sajta
InfoGo.biz gdje je objavljen pod naslovom
„Sniženja su najveće trgovačke prevare?“  . . .

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s

 
%d bloggers like this: